doDisplay('div-gpt-ad-WielerNL_below_menu_allpages');

Specialized komt met nieuwe lifestyle schoen: S-Works Lace 7

Specialized heeft een paar nieuwe schoenen op de markt: de S-Works Lace 7. Waar in de gravelscene de veterschoenen al hun intrede hebben gedaan is deze 'lifestyle'-schoen nu ook op de weg aan populariteit aan het winnen. Wij mochten de nieuwe schoenen al even uitproberen.
doDisplay('div-gpt-ad-WielerNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-61eeb57b0e4a7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0e4a7 img{#fig-61eeb57b0e4a7 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61eeb57b0e4a7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0e4a7 img{#fig-61eeb57b0e4a7 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61eeb57b0e4a7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0e4a7 img{#fig-61eeb57b0e4a7 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61eeb57b0e4a7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0e4a7 img{#fig-61eeb57b0e4a7 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Lace
doDisplay('div-gpt-ad-WielerNL_in-content_top_article');

Het is inmiddels een terugkerende traditie: een nieuw wielerseizoen kan niet worden afgetrapt zonder dat Specialized een nieuwe schoen in het topsegment introduceert. Dit keer is het de S-Works Lace 7 waar de Amerikanen mee uitpakken.

@media (max-width: 680px){#fig-61eeb57b0ea15 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0ea15 img{#fig-61eeb57b0ea15 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61eeb57b0ea15 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0ea15 img{#fig-61eeb57b0ea15 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61eeb57b0ea15 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0ea15 img{#fig-61eeb57b0ea15 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het lijken wel een paar stoere sneakers wanneer ik de gloednieuwe muiltjes voor het eerst uit de doos pak. Maagdelijk wit, met veters in plaats van de inmiddels zo traditionele Boa-draaiknoppen. Door veters te gebruiken biedt de schoen twaalf afzonderlijke punten om de druk aan te passen, zodat de schoen strak blijft zitten over de gehele voet. Ik denk automatisch terug aan de tijd dat ik m'n voetbalschoenen zo strak afklemde dat er absoluut geen beweging in te krijgen was.

Specialized heeft bij Lace 7 de plastic hardware aan de bovenzijde verwijderd, waardoor het bovenwerk meer vrijheid heeft zich aan te passen aan de vorm van jouw voet. Bij de vorige modellen heb ik persoonlijk nooit problemen ervaren, maar voor renners die wél problemen hadden de geschikte pasvorm te vinden is dit wellicht een uitkomst.

@media (max-width: 680px){#fig-61eeb57b0eb57 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0eb57 img{#fig-61eeb57b0eb57 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61eeb57b0eb57 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0eb57 img{#fig-61eeb57b0eb57 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61eeb57b0eb57 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0eb57 img{#fig-61eeb57b0eb57 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Meer nog dan de perfecte pasvorm is de Lace 7 aantrekkelijk vanwege het bijzondere uiterlijk. De veterschoen is vanuit de opkomende gravelscene geintroduceerd en die trend slaat nu ook naar de 'roadies' Ook al heb ik dan geen lange baard en heb ik geen enkele tatoetage...

Met de Lace 7 kom je met iets bijzonders aan als je straks weer aansluit bij je trainingsclub. Enige zorg had ik dat de veters na verloop van tijd losser gingen zitten, bijvoorbeeld na enkele flink doorgevoerde sprintjes. Na enkele ritjes was die zorg weg. De veters hoef je maar een keer goed vast te strikken, waarna je er de hele rit niet meer naar hoeft om te kijken.

Sterker nog, mijn wielerschoenen met Boa-draaiknoppen draai ik elke rit wel een keer strakker terwijl dat bij de Lace 7 niet nodig is. Ik pas er wel voor op dat ik de elegante witte schoentjes niet in de regen gebruik aangezien ik de veters graag spierwit houd.

@media (max-width: 680px){#fig-61eeb57b0ec24 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0ec24 img{#fig-61eeb57b0ec24 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61eeb57b0ec24 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0ec24 img{#fig-61eeb57b0ec24 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61eeb57b0ec24 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61eeb57b0ec24 img{#fig-61eeb57b0ec24 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Gelukkig zijn er geen concessies gedaan aan de stijfheid van de zool. Specialized claimt dat de Powerline carbon zool de stijfste en lichtste buitenzool is die ze ooit geproduceerd heeft. Wat me bij het volgende pluspunt van de Lace 7 brengt. Met 236 gram per schoon (maatje 44) is dit een bijzonder licht schoentje waarbij je amper voelt dat je ze aan hebt.

Aan deze topkwaliteit hangt uiteraard prijskaartje. De Lace 7 kost 350 euro, zo'n 70 euro goedkoper dan de vorig jaar uitgebrachte Ares: de schoen waar wereldkampioen Julian Alaphilippe bij zweert.

doDisplay('div-gpt-ad-WielerNL_in-content_bottom_article');

Laatste nieuws