HomePelotonpraatBinnenkort Wout van Aert als flitsbezorger met boodschappen aan de deur? Gorrillas...

Binnenkort Wout van Aert als flitsbezorger met boodschappen aan de deur? Gorrillas wordt co-sponsor Jumbo-Visma

Het shirtje van Jumbo-Visma staat inmiddels toch wel bijna vol, zou je denken...

De Italiaanse ploeg van manager Gianni Savio (Androni en een hele hoop andere sponsors) heeft een naam hoog te houden als het aankomt op de vele (co-)sponsoren die op het shirt prijken, maar Jumbo-Visma doet met onder andere Hema, Vifit en Skoda ook goed mee.

En daar komt vanaf 1 juli in de Tour de France nog een nieuwe naam bij. Vanaf dan zal het logo van flitsbezorger Gorillas namelijk op het geelzwarte shirtje staan – al zal Jumbo-Visma in de Tour waarschijnlijk weer in een aangepast shirt rijden omdat het geel van de ploeg te veel lijkt op de gele trui.

Jumbo-Visma mag Wout van Aert graag presenteren als de man die alles kan, dus kijk niet gek op als hij een keer voor de deur staat als je de Gorillas-app gebruikt om binnen tien minuten je boodschappen in huis te hebben. De ploeg zou ook nog de gestopte André 'De Gorilla' Greipel een contract kunnen aanbieden om boodschappen langs te brengen.

Alle gekeheid op een stokje; teambaas Richard Plugge zegt daar uiteraard niks over, maar is in het persbericht wel in z'n nopjes met de deal. Hij ziet de link tussen zijn ploeg en Gorillas ook.

“Met Gorillas heeft de wielerploeg een vanzelfsprekende link. Ook bij ons draait alles om tijdwinst op de fiets. En net als Gorillas zijn wij innovatief en ambitieus. Gorillas bezorgt in steden binnen enkele minuten je boodschappen, tijdwinst voor de consument. Daarnaast is fietsen groen, gezond en de oplossing voor de vastzittende binnensteden; een boodschap die het wielrennen in zich draagt en Gorillas tot uiting brengt.”

“We zullen vanaf de start van de Tour de France deze zomer met trots met Gorillas’ logo op ons tenue rijden. Op deze wijze kunnen wij bijdragen aan de wereldwijde bekendheid voor de online boodschappendienst. Het is een prachtige combinatie.”

Vorig jaar ging hoofdsponsor Jumbo een strategisch partnerschap aan met Gorillas en die wordt verder uitgediept. De deal met de wielerploeg is daar ook een uitwerking van.

Beeld: Cor Vos

Ontvang onze nieuwsbrief

Geen update meer missen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief!

Laatste artikelen

Opvallend verhaal van mama Pogacar: ‘Tadej zei vorig jaar: ‘Mama, de Slovenen houden niet van mij’

Dat heeft alles te maken met de Tour de France 2020, waarin Pogacar op...

📸 Uno-X neemt meetpunt Mars in tijdrit Dauphiné letterlijk met futuristische helm

Teams die gebruik maken van het materiaal van Specialized (Soudal-QuickStep en BORA-hansgrohe in de...

Emotionele Mikkel Bjerg na tijdritzege in Dauphiné: ‘Ik heb eigenlijk nooit in mezelf geloofd’

Mikkel Bjerg staat al jarenlang te boek als een groot talent, hij werd driemaal...

Deense dominantie in Dauphiné-tijdrit: Bjerg en Vingegaard finishen 1-2

Het was woensdag tijdritdag in de Dauphiné. De klassementsrenners en specialisten streden tegen de...

Meer zoals dit

📸 Van Aert werkt ondanks hevige sneeuwval trainingsritje van 6.5 uur af richting Stelvio

Na twee maanden afwezigheid zal Wout van Aert zondag eindelijk terug een rugnummer opspelden....

📸 Dit doet Unbound met materiaal: ‘pindakaasmodderfietsen’ en Ten Dams lekke voorband met gat van centimeter

Jan Bakelants, die uiteindelijk als veertiende eindigde in de loodzware Amerikaanse gravelkoers Unbound, sprak...

📸 Fietsmerk Scott photoshopt de Paus prachtig op een mountainbike in volle afdaling

Wielrennen is van huis uit een katholieke sport. De Paus zegent bijvoorbeeld nog ieder...