Grappig (en soms scherp)! Twitteraars bedenken 'meer kloppende' activiteiten van wielersponsors

Vooral Jumbo-Visma haalt veel creativiteit naar boven. En UAE kan op wat scherpere reacties rekenen...

Paris - Tours elite men 2022

De wielertwitteraar en host van de podcast Lantern Rouge (en adviseur van Jumbo-Visma) Benji Naesen beseft ook dat het enigszins komkommertijd is op wielergebied, zo richting het einde van het wegseizoen en het (echte) begin van het crossseizoen.

Daarom liet hij z'n gedachten de vrije loop en stelde op Twitter een mooie vraag, die gelukkig bij aardig wat van zijn volgers de nodige creativiteit opriep: beschrijf wat het bedrijf/bedrijven achter de wielerploeg doet, maar het mag niet kloppen.. Dit is wat het opleverde!

Het visverwerkingsverleden van Vingegaard in combinatie met VISma wordt er uiteraard bijgehaald

Sowieso was Jumbo-Visma in trek bij de mensen die reageerden

Over Trek gesproken...

Bij UAE (en Bahrain) wordt het wat maatschappijkritischer..

Movistar en De Docu kan niet achterwege blijven natuurlijk

Vloeren voor alfamannetjes!

QuickStep wordt vooral gelinkt aan dansen

Met een toepasselijk gifje erbij zelfs..

Uno-x is voor niet-Nederlander het kaartspelletje

Maar voor ons toch vooral dit!

We gaan die shirtjes helaas de komende tijd wat minder zien omdat het wegseizoen op wat kleinere wedstrijdjes na is afgelopen. Maar in het veld zien we bijvoorbeeld het shirtje van Jumbo-Visma (Wout van Aert, Marianne Vos en vanaf 2023 Fem van Empel) en Alpecin-Deceuninck (Mathieu van der Poel, Puck Pieters en anderen) gelukkig wel weer terug!

Pelotonpraat
  • Photo: Vincent Kalut/PN/Cor Vos © 2022