Ook Jumbo-Visma gaat in zee met gokbedrijf: 'Bewust van maatschappelijke discussie rond kansspelen'

Steeds meer grote wielerploegen laten zich sponseren door gokbedrijven. Ook Jumbo-Visma besluit nu een partnerschap aan te gaan met een gokbedrijf.

Tirreno-Adriatico stage-4

Vanaf volgend seizoen wordt BetCity co-sponsor bij Jubmo-Visma. BetCity is een Nederlands gokbedrijf dat online sportweddenschappen en kansspelen aanbiedt. Het contract loopt tot 1 januari 2025.

"Mede met dank aan de bijdrage van BetCity kan Team Jumbo-Visma ook komend seizoen de sportieve ambities van haar wielerploegen nastreven", klinkt het. "Daarnaast zal BetCity fors investeren in de verdere ontwikkeling van wielrennen als breedtesport, een ambitie die ook Team Jumbo-Visma omarmt."

De nieuwe sponsordeal kan als controversieel beschouwd worden. Steeds meer wielerploegen kiezen ervoor om centen te zoeken bij gokbedrijven. Ook bij Soudal-Quick Step, Intermarché Wanty Gobert en het team van Bas Tietema pronken gokbedrijven op hun truitje.

Teammanager Richard Plugge is trots op het nieuwe partnerschap, maar is zich ook bewust van die maatschappelijke discussie rond sponsoring van gokbedrijven. "We realiseren ons dat er kritisch gekeken kan worden naar de samenwerking met deze nieuwe partner, maar we hebben ons goed geïnformeerd en laten adviseren. BetCity kreeg als een van de eersten in Nederland een vergunning van de overheid en is in alle gesprekken die we hebben gehad zeer open en transparant geweest over haar werkwijze en normen en waarden."

Achtergrond
  • Photo: Roberto Bettini/SCA/Cor Vos © 2022