Hilarisch Twitteraccount houdt in de gaten of renners en rensters EF hun sokken wel goed dragen

Het nieuwe tenue van EF is soktechnisch een uitdaging voor de renners. Gelukkig houdt een fanatieke Twitteraar het nauwlettend in de gaten...

Santos Tour Down Under stage-2 - elite men

Het nieuwe tenue van EF Education-EasyPost (dat er in onze Grote Wielershirtjesrangschikking prima vanaf komt) en de vrouwenvariant van het team (EF Education-TIBCO-SVB) bestaat dit seizoen uit twee varianten roze. Donkerroze en wat lichter roze.

Die kleurstellingen zijn ook in de sokken doorgevoerd. Het is de bedoeling dat renners en rensters de lichtroze sok om hun linkervoet doen en de donkerroze sok om hun rechtervoet (al schijnt Jens Keukeleire, renner van de ploeg, het daar niet mee eens te zijn, zie filmpje onder de tweets..)

Om in de gaten te houden of de renners en renster dat wel goed doen, zette een fanatiekeling een Twitter-account op poten dat met fotootjes bijhoudt of ze het goed doen. Spoiler: het gaat niet altijd goed.. We maakten een overzichtje van de tweets.

In de cross geeft Zoe Bäckstedt meteen het goede voorbeeld

Ook de vrouwen in de Tour Down Under kunnen de sokchecker bekoren

(En de andere dagen scoorden ze ook een perfecte sokscore!)

De mannen daarentegen maken er een potje van Down Under

Keukeleire

Of doen ze het erom? Want de sokkenkwestie bereikte dus ook Jens Keukeleire en hij maakte er een Insta-filmpje over. Volgens hem (en hij heeft daar best goede bewijzen voor..) zit het toch anders dan degene achter het Twitter-account stelt.

Maar daar trekt degene achter het account zich dan weer weinig van aan, haha

Beeld: twitter.com

Sokken goed of niet, EF begon het seizoen prima. Bij de mannen pakte Alberto Bettiol de zege in de proloog van de Tour Down Under, al wat hij daarbij wel een beetje geholpen door de weergoden.

Twee dagen later verloor hij de leiderstrui overigens na een hevige krampaanval. Toen de motor met fotograaf naar zijn zin wat te lang bij hem bleef staan, gooide hij een bidon naar die motor.

Pelotonpraat
  • Photo: Dion Kerckhoffs/Cor Vos © 2023