HomeNieuwsLotto Dstny wil af van Ridley: financieel ongenoegen en problemen met materiaal...

Lotto Dstny wil af van Ridley: financieel ongenoegen en problemen met materiaal zorgen voor spanningen

Na twaalf jaar lijkt er een einde te komen aan het huwelijk tussen Lotto Dstny en de Belgische fietsconstructeur Ridley.

Lotto Dstny rijdt al 12 jaar rond met de fietsen van het Belgische Ridley. Er loopt nog een contract tot eind 2025, maar de Belgische formatie zou dat contract vroegtijdig willen beëindigen. Financiëel ongenoegen en problemen met het materiaal liggen aan de basis van de onvrede bij het management van de Lotto-ploeg.

Volgens Het Nieuwsblad verliepen de onderhandelingen met de wielerconstructeur uit Paal-Beringen al jarenlang niet van een leien dakje. De ‘kleine lettertjes’ zouden te vaak in het voordeel van Ridley zijn. Terwijl andere teams nog kunnen onderhandelen over bijkomende componenten, werd tussen Lotto en Ridley een packagedeal gesloten.

Ook de laatste contractverlenging, afgesloten tussen voormalig CEO John Lelangue en Ridley, zorgde voor onvrede. Vanwege de coronacrisis beperkte Ridley haar financiële bijdrage tot een minimum, terwijl fietsconstructeurs net gouden zaken deden in die periode.

Materiaal

Huidig CEO Stephane Heulot zou recentelijk dan ook naar het hoofdkantoor van Ridley gestapt zijn om zijn ongenoegen te uiten. Dat ging trouwens niet enkel over het financiële aspect, want ook met het materiaal zijn er problemen. Ridley hinkt achterop op vlak van innovatie en de tijdritfietsen van Lotto Dstny zijn niet concurrentieel ten aanzien van de concurrentie.

Tot slot wil de Lotto-ploeg voortaan ook veel meer wil inzetten op ‘performance’ en is het dus duidelijk dat ze een nieuwe fietspartner zoekt. De vertrouwensbreuk is een feit, maar bij Ridley wijzen ze op de verbintenis die nog tot 2025 loopt…

Nieuwe kandidaten

Dan rest de vraag: met welke fietsen rijden ze volgend seizoen dan wel? Sportief manager Kurt Van De Wouwer en Chief Business Officer Yana Seel werden de afgelopen weken gesignaleerd bij Wilier (waar Astana mee rijdt) en Cannondale (waar EF Education-EasyPost mee rijdt). Ook BMC is kandidaat om vanaf 2024 de fietsen te leveren.

 

Ontvang onze nieuwsbrief

Geen update meer missen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief!

Laatste artikelen

‘Primoz Roglic verlaat Jumbo-Visma en is op weg naar Movistar’

Ondanks een lopend contract, zoekt Primoz Roglic komende winter andere oorden op. Dat meldt...

🎥 Opgelet, wegenwerken aan de gang! Renners moeten tijdens CRO Race slalommen tussen palen

Bizarre toestanden tijdens de derde etappe van de CRO Race, ook wel de Ronde...

Rui Costa over maatje Remco Evenepoel: ‘Hij probeert te veranderen wat genetisch verkeerd is’

Remco Evenepoel heeft het tijdens de voorbije Ronde van Spanje niet kunnen waarmaken tegen...

Wout van Aert dolt met echtgenote Sarah De Bie: ‘Is dat vandaag?’

Om dat elfjarig jubileum te vieren deelde Sarah De Bie op Instagram een eerste...

Meer zoals dit

‘Primoz Roglic verlaat Jumbo-Visma en is op weg naar Movistar’

Ondanks een lopend contract, zoekt Primoz Roglic komende winter andere oorden op. Dat meldt...

Deze renners, ex-renners en crossers nemen straks deel aan het EK gravel in Leuven

Het allereerste EK gravel wordt op Vlaamse bodem verreden. Op zondag 1 oktober ontvangt...

36-jarige Vittoria Bussi doet (opnieuw) aanval op werelduurrecord

Het is niet voor het eerst dat Bussi een aanval doet op het werelduurrecord....