In de podcast komt de tirade van Marijn de Vries ter sprake, die na afloop van het WK tekeerging over de (in haar ogen) te kritische benadering van het vrouwenwielrennen. De Vries is van mening dat er in de wielersport een dubbele moraal heerst.
'Je mag de feiten niet meer benoemen'
Bakelants voelt zich duidelijk aangesproken en reageert: 'Op den duur begint het erop te lijken dat je alleen een mening mag hebben als die eensluidend positief is over het vrouwenwielrennen. Je mag de feiten niet meer benoemen. Maar je mag je er toch vragen bij stellen hoe dat het allemaal verloopt?"
Tadej Pogacar steekt er bij de mannen dermate bovenuit dat presentator Ruben Van Gucht de vergelijking met Annemiek van Vleuten opwerpt, die een paar jaar geleden het vrouwenpeloton domineerde. Toen werd er gezegd dat de rest van het peloton 'kwaliteitsloos' was, dat Van Vleuten het vuur niet aan de schenen kan leggen.
'Sommige discussies kun je gewoon niet winnen'
Bakelants: "Ik wil geen polemiek starten maar ik ben het daar eigenlijk wel mee eens. Dat is waar de sport momenteel gewoon staat." Tom Boonen mengt zich in de discussie, maar heeft duidelijk geen zin om zich uit te spreken. "Ik zit in een huis vol met vrouwen. Sommige discussies kun je gewoon niet winnen. Dat moet je gewoon loslaten."
Dirk De Wolf sluit het onderwerp af: 'We gaan er naar kijken en niet meer op reageren."