/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2Fsource%2Fwieler-revue%2Fsource%2Fwielerrevue%2F2015%2F12%2FSteven-de-jongh.jpg)
Steven de Jongh, momenteel ploegleider bij Tinkoff-Saxo, is druk bezig met het opzetten van zijn eigen wielerteam. Bij de NOS steekt de ex-renner zijn ambities niet onder stoelen of banken. Hij geeft zichzelf tot de Tour de France om een geldschieter te vinden.
Ik ben op zoek naar een team die zowel in de klassiekers als de grote ronden goed uit de voeten kan, zegt de man die Contador aan de Giro-zege hielp. Een vrij traditioneel team, maar niet alleen Nederlands georiënteerd. Ik denk dat het wielrennen tegenwoordig erg mondiaal is en daarom moeten we denk ik onze ploeg daarop inrichten.
De Jonghs baas, de flamboyante Oleg Tinkov, stapt volgend jaar uit het wielrennen, omdat hij de huidige wielerwereld te conservatief vindt. Hij zegt: als het me niets oplevert, investeer ik er ook niet meer in. Dat is een heel sterke boodschap aan de UCI en de organisaties. Ondanks dat de sponsors niet voor het oprapen liggen, denkt De Jongh een goede kans te maken op een investeerder, mede doordat hij kansen ziet in nieuwe marketingmodellen. Nu heerst er nog een taboe op het filmen bij bijvoorbeeld meetings of in de ploegleidersauto, misschien moet je er aan denken dat het interessanter is voor sponsors als je zelf veel content aanlevert.