Voormalig Girowinnaar Danilo Di Luca heeft de tweede rit in de Ronde van Oostenrijk gewonnen, met aankomst op de Kitzbüheler Horn. De Italiaan van Acqua & Sapone was de Zwitser Steve Morabito (BMC) en de Oostenrijker Thomas Rohregger (RadioShack-Nissan) de baas. Di Luca is tevens de nieuwe leider. Gisteren won zijn landgenoot Alessandro Bazzana (Team Type 1) de openingsrit. De Ronde van Oostenrijk duurt nog tot en met 8 juli. Di Luca werd vorig weekend tweede bij het Italiaans kampioenschap, achter winnaar Franco Pellizotti.