Zoals eerder al aangekondigd in het Verenigd Koninkrijk komt er vanaf 2010 een Britse profploeg voor de weg. De naam wordt Team Sky, zal in eerste instantie een project van vier jaar betreffen en de ploeg wil zo spoedig mogelijk in aanmerking komen voor de ProTour en een startbewijs in de Ronde van Frankrijk. Ook niet-Britse renners kunnen voor de formatie tekenen. In de loop van dit jaar wordt geprobeerd bekende Britse renners (denk bijvoorbeeld aan Cavendish) te recruteren. Dat zal niet eenvoudig zijn, gelet op de meerjarige contracten van die renners bij hun huidige ploegen. Het is de bedoeling, dat Team Sky volgend jaar vanaf de Tour Down Under deelneemt. De Britse bond gooit er voor de wegploeg miljoenen tegenaan (gesproken wordt over een bedrag van meer dan 30 miljoen euro) en is geinspireerd geraakt door de talrijke successen op de baan.