Met verbijstering is bij Topsport Vlaanderen gereageerd op de dood van Frederiek Nolf, die de afgelopen nacht in zijn slaap is overleden. Manager Christophe Sercu van Topsport Vlaanderen: 'Gisteravond was er niets aan de hand. Hij heeft met de ploeg gegeten en is om een uur of tien naar bed gegaan. Hij heeft nergens over geklaagd. Onze renners worden om de vier maanden in Leuven medisch doorgelicht en er is nooit iets bij hem geconstateerd.'