De verslagenheid door het overlijden van de Belg Frederiek Nolf in de Ronde van Qatar is groot. De coureur overleed de voorbije nacht in zijn slaap. Wedstrijdleider Eddy Merckx zegt, dat de vijfde etappe van vandaag geneutraliseerd zal worden gereden. Dus een gesloten peloton, dat onderweg verder geen actie onderneemt, ter nagedachtenis aan Nolf.