Door: Tim de Vries

Lunch: De reclamekaravaan van de Tour de France

Een Tourfenomeen in beeld.

De sponsoren van de Tour maken de Tour de France ieder jaar mede mogelijk. De sponsoren uiten zich natuurlijk in de reclamekaravaan. De rustdag is een zeer geschikte gelegenheid om ons te verdiepen in dit Tourfenomeen.

Het blijft een bijzonder fenomeen.
Een rondreizend circus dat voor de renners uitrijdt.
Dit alles ter vermaak van het publiek.
Deelname aan de reclamekaravaan heeft overigens ook een commerciële reden.
Met opvallende voertuigen worden allerhande producten aan de man gebracht.
Ooit langs het parkoers gestaan? Dikke kans dat u al cakejes van dit merk hebt gekregen.  
Tot ver over de landsgrenzen bekende merken doen aan dit fenomeen mee.
Maar Vittel spant qua spektakel toch wel de kroon.
Langs de hele route worden petjes, snoepjes, cakejes en andere prullaria uitgedeeld. 
Meestal zijn het studenten die in de karavaan rondrijden.
Wat je moet kunnen? Zwaaien, met reclamemateriaal strooien en mensen enthousiasmeren.
Al hopen we niet dat ze met deze broden gaan gooien.
Gelukkig wordt aan de veiligheid zeker gedacht. Alle medewerkers worden netjes gezekerd.
En uiteindelijk draait het eigenlijk maar om één ding: kinderen blij maken.

Hoewel niet iedere volwassene het daarmee eens is.

Foto's: Cor Vos

Word nu abonnee van Wieler Revue!

JA, IK WORD NU ABONNEE!

Gerelateerd nieuws