📸 EF Education-EasyPost & Intermarché-Wanty trekken in gloednieuwe outfit naar de Giro
De twee WorldTour ploegen laten net zoals vorig jaar een nieuwe outfit ontwerpen voor de Giro d'Italia.
Zaterdag wordt in Turijn de 107e Giro d'Italia op gang getrokken. De renners van Intermarché-Wanty en EF Education-EasyPost zullen in een gloednieuwe outfit aan de start verschijnen. De laatste jaren zien we steeds vaker dat ploegen de grote rondes in een unieke trui rijden.
Bij EF Education-EasyPost zijn ze verplicht om hun kleuren aan te passen, omdat hun typische roze kleur te veel lijkt op de roze leiderstrui en dat zorgt voor verwarring bij de kijker. De truitjes zullen daarom donkerblauw kleuren met gele en roze tinten. Bekende Italiaanse uitspraken zoals 'VAI', 'In Bocca al Lupo' en 'PIZZA PASTA SCALA FASTA' zijn subtiel in het shirt verwerkt.
De truitjes van Intermarché-Wanty lijken aan geen kanten op de Maglia Rosa en toch wisselt de Belgische formatie van tenue. Ze doen dat om de Italiaans wijnproducent Vini Fantini, een belangrijke sponsor, extra in de verf te zetten. Er is wat blauw toegevoegd aan de truitjes.
De selectie van EF Education-EasyPost bestaat uit Jefferson Alexander Cepeda, Andrea Piccolo, Michael Valgren, Esteban Chaves, Mikkel Honoré, Georg Steinhauser, Stefan De Bod en Simon Carr. Intermarché-Wanty trekt met Biniam Girmay, Liliane Calmejane, Madis Mihkels, Adrien Petit, Dries De Poorter, Roel van Sintmaartensdijk, Kevin Colleoni en Dion Smith naar de Giro.
- Cor Vos