BORA-hansgrohe vernieuwt helaas tenue en wat ons betreft is het resultaat niet echt fantastisch (understatement)
Zo op het eerste gezicht lijkt het een prima tenue, maar als je het eens wat beter bekijkt... (dat rode paneel?!)
Meestal verschillen de wielershirtjes van het vorige jaar maar in een paar details met het tricot dat de ploeg vol trots presenteert voor het jaar erop. Positieve uitzondering daarop is tot nu toe Movistar, dat een fraaie, nieuwe weg inslaat.
Ook BORA-hansgrohe vernieuwt helemaal, maar dat pakt wat ons betreft voor de ploeg van Wilco Kelderman, Ide Schelling en nieuwe aanwinst Danny van Poppel heel wat minder uit.
De Duitse ploeg maakt al jaren mooie tenues en stond in onze ranking van vorig seizoen dan ook op een tweede plek, achter EF Education-Nippo met een 8,8.
Lees ook: De Grote Wieler Revue Shirtjes Ranking! Alle World Tour-shirtjes gerangschikt van lelijk naar mooi
Zo'n cijfer en positie zullen ze voor de komende editie van deze ranking op hun buik kunnen schrijven, want van het subtiele van wit naar groen overlopende ontwerp gaan ze naar een chaotisch groen ontwerp, waar tot overmaat van ramp ook nog eens een heel gek rood paneel in opduikt.
Nee, wat ons betreft is de nieuwe samenwerking tussen BORA-hansgrohe en het Britse wielerkledingmerk Le Col - Peter Sagan nam privésponsor Sportful mee naar TotalEnergies - nog niet echt een succes. Maar oordeel vooral zelf. Hieronder zie je een filmpje en foto's van het nieuwe tenue.
Peter Sagan nam dus Sportful mee naar zijn nieuwe Franse ploeg. Ook sponsor Specialized doet dat, maar ze blijven ook BORA-hansgrohe voorzien van fietsen. Kelderman en co blijven dus gewoon op hun S-Works rijden.
Daarnaast heeft BORA-hansgrohe ook een bidonsponsor binnengehengeld, namelijk Krombacher (0,0). Het goedje zal hoogstwaarschijnlijk niet ín de bidon zitten... (al is alcoholvrij bier een prima energiedrank, ultralopers gebruiken het).
Op de hoogte blijven van al het wielernieuws, de achtergronden en de randzaken van het peloton? Volg ons op Facebook, Instagram of Twitter!
Daarnaast zijn we natuurlijk ook in geprinte versie te vinden in de kiosk, met veel uitgebreidere verhalen om heerlijk op de bank te lezen in de loze uurtjes van de koers.
- Twitter BORA-hansgrohe