📸 Oeps! Ploegleidersauto INEOS heeft op z'n zachtst gezegd erg onhandig nummerbord...

De dopingdiscussie is na de klimtijden van Pogacar en co weer wat opgelaaid; het nummerbord van de ploegleidersauto van INEOS helpt daar niet echt bij mee...

De afgelopen dagen ging het in de wielerwereld veel over de doping. Veel kenners, maar ook niet-kenners als Jack van Gelder, mengden zich in de discussie of het wel mogelijk is wat Tadej Pogacar - en in zijn spoor ook Jonas Vingegaard en Remco Evenepoel - allemaal voor elkaar bokst op de beklimmingen. De renners van INEOS Grenadiers doen het wat minder, maar hun ploegleidersauto baart wel opzien.

Auto INEOS rijdt op EPO...

De Britse ploeg rijdt een tegenvallende Tour de France. Gisteren was Michal Kwiatkowski dichtbij de ritzege, maar de Pool liet zich in de finale ringeloren door een sterke en slimme Victor Campenaerts. Eerder moest Tom Pidcock al opgeven en voor Geraint Thomas lijkt een tweede grote ronde toch wat te veel van het goede - de Welshman kreeg bovendien te maken met een coronabesmetting.

Op plaats zes van het algemeen klassement, op meer dan dertien minuten van leider Pogacar, is Carlos Rodriguez de beste renner van de geplaagde ploeg. Als hij in een zware bergrit even een bidonnetje gaat halen bij de ploegleidersauto, staat er op die auto drie bijzondere letters op het nummerbord.

Het Belgische kenteken - veel ploegen hebben daar hun service koers - van de auto bestaat namelijk voor een deel uit drie gewraakte letters in de wielersport: EPO valt er te lezen tussen de getalletjes 2 en 024...

Vandaag moet de EPO-auto net als de renners flink aan de bak. Er staat namelijk een op papier schitterende bergetappe op het programma met drie Alpenreuzen boven de 2000 meter. In slechts 144 kilometer vanuit Embrun krijgen de renners eerst de Col de Vars, dan de Col de la Bonette (met 2802 meter het dak van de Tour) en als toetje de slotklim naar Isola 2000.

Bekijk het originele bericht