Wie dacht dat de fusiesoap haar hoogtepunt al heeft bereikt, heeft het mis. Het kan wel degelijk nog gekker. Het Amerikaanse e-commercebedrijf Amazon zou namelijk sponsor worden van de nieuwe fusieploeg. Dat vertelde marketeer Chris Woerts in het televisieprogramma Vandaag Inside.
Het bedrijf, met hoofdzetel in Seattle, zou maar liefst 15 miljoen euro willen investeren. Amazon vervangt dan supermarktketen Jumbo, die er na 2024 mee stopt. Volgens Woerts wordt Amazon hoofdsponsor van Jumbo-Visma en is er geen sprake van een fusie met Soudal Quick-Step. Wielerflits spreekt dat echter tegen. Volgens hun bronnen wordt Amazon co-sponsor en gaat de fusie wel degelijk door.
All-in team Jumbo-Visma
Amazon en Jumbo-Visma werken al sinds vorig jaar nauw samen. Op streamingdienst Amazon Prime is namelijk de documentaire 'All-in team Jumbo-Visma' te zien. De serie biedt kijkers een blik achter de schermen van de meest succesvolle wielerploeg van de afgelopen jaren.
Binnenkort wordt deel twee gelanceerd en daarin zullen uiteraard de Giro-, Tour-, en Vuelta-eindzege van Primoz Roglic, Jonas Vingegaard en Sepp Kuss uitvoerig aan bod komen.
Bedrijf
Amazon is een e-commercebedrijf, opgericht in 1994 door miljardair Jeff Bezos. Het is op dit moment één van de grootste bedrijven ter wereld en één van de eerste bedrijven die goederen via het internet verkochten. In de beginjaren kon je er enkel boeken kopen, maar intussen kan je er zowat alles bestellen.
Vorig jaar draaide Amazon een omzet van maar liefst 486 miljard euro. Oprichter Jeff Bezos heeft uiteraard zijn graantje meegepikt. Hij is op dit moment de derde rijkste man ter wereld, met een duizelingwekkend vermogen van 150 miljard euro.
- Photo: Luis Angel Gomez/SCA/Cor Vos © 2023