Kritiek op regenboogtrui Evenepoel: 'Gemiddelde kerstboom is mooier opgetuigd'

Remco Evenepoel toonde met fierheid zijn nieuwe regenboogtrui voor komend seizoen. Echter lokt die heel wat kritische reacties uit.

Binche-Chimay-Binche 2022

Iedereen zal er wel zijn mening over hebben, maar dat er wel erg veel sponsors tussen zijn regenboogkleuren pronken, is een feit. Nog meer zelfs dan de voorbije twee seizoen toen Julian Alaphilippe de trui nog droeg.

De voornaamste wijziging betreft de komst van Soudal als hoofdsponsor. De Belgische siliconenfabrikant staat in grote letters te pronken op de rechterborst. Daarnaast is het befaamde kreeftlogo van Castelli vervangen door de naam van de sponsor. Dat brengt het totaal op, hou u vast, zeven sponsors die zowat op maximale grootte op de trui geplakt staan.

Op sociale media lokt dat wel wat verontwaardiging uit. 'Niet mooi', 'te veel sponsors', 'verpest de magie' of 'een gemiddelde kerstboom is mooier opgetuigd dan deze trui', zijn maar enkele van de vele kritische reacties. Maar ook vanuit commercieel oogpunt is de veelheid aan sponsors eigenlijk helemaal geen goed idee.

"Hoe meer namen op een trui, hoe minder de visibiliteit", vertelt marketindeskundige Filiep Caryn aan hln. "Maar of de consument zich vijf namen of meer herinnert, is zeer de vraag."

Voor wie zelf nog even wil oordelen staat de trui hieronder nog eens weergegeven.

Remco Evenepoel zal de regenboogtrui komend seizoen laten zien in de Giro. De jonge Belg zal na de Vuelta in 2022 de ronde van de laars in 2023 op zijn naam proberen te schrijven. Het parkoers zal hem alvast heel goed liggen, want er zijn drie tijdritten in opgenomen.

Pelotonpraat
  • Photo: Tim van Wichelen/Cor Vos © 2022