📸 Intermarché-Circus-Wanty rijdt Giro met nieuwe outfit, ter ere van Siciliaanse wijnpartner Vini Zabù

Net als EF Education-EasyPost, trekken de renners van Intermarché-Circus-Wanty de komende drie weken in een nieuwe tenue door Italië.

De laatste jaren maken veel WolrdTour teams er een gewoonte van om nieuwe truitjes te ontwerpen voor een grote ronde. Sommige doen het omdat hun uitrusting te veel lijkt op de leiderstrui (bijvoorbeeld Jumbo-Visma in de Tour). Andere teams doen het om een andere reden.

Zo liet Intermarché-Circus-Wanty voor de komende Giro nieuwe truitjes ontwerpen door het Italiaanse kledingmerk Nalini, ter ere van hun Siciliaanse wijnpartner Vini Zabù. "De nieuwe koerstrui werd ontworpen in een lichter kleurenpalet, dat de Italiaanse lichtblauwe hemel en vruchtbare grond weerspiegelt", legt de Belgische formatie uit op haar website.

"De Belgische designer stycle.design stelde over de gehele trui heuvels met wijnranken voor door abstracte witte lijnen. Het logo van de Siciliaanse wijnmakerij van Fantini Group verschijnt tussen de titelpartners op de borst van de acht renners, naast de gewoonlijke plaats op de linkerflank van de broek."

Intermarché zal tijdens de Giro vooral mikken op ritzeges. In de massasprints rekenen ze op snelle mannen Niccolo Bonifazio en de Belg Arne Marit. Lorenzo Rota, Rein Taaramäe en Simone Petilli zullen het in de Bergen proberen. De andere namen in de selectie zijn Laurenz Rex, Laurens Huys, Sven Erik Bystrøm.

Giro d'Italia
  • Foto: Instagram/intermarchecw