Op sociale media is een hype ontstaan naar aanleiding van een reclamespotje van Bentley, een Britse fabrikant van luxewagens. In de video wordt gebruik gemaakt van ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response). Dat is het gevoel dat veel mensen krijgen wanneer ze bepaalde geluiden, zoals gefluister, gekraak of getik, horen.
De video wordt de laatste tijd steeds meer gepersifleerd, waarbij objecten op dezelfde manier aangeraakt worden. Bij Chris Froome staat de boog al enkele jaren niet meer zo gespannen als vroeger en dus liet ook de Brit zich verleiden tot de hype. Via sociale media deelde hij zijn eigen ASMR-reclamespotje met zijn Factor-fiets. De beelden:
Some cycling asmr for you. It’s a pleasure 😘 #asmr #bentley #factorbikes #cycling pic.twitter.com/gN5m4D1y0v
— Chris Froome (@chrisfroome) September 25, 2023
Froome maakt nog steeds deel uit van het peloton en is niet meteen van plan om zijn fiets aan de wilgen te hangen. De viervoudig Tourwinnaar verlengde zijn contract bij Israel-Premier Tech tot 2025. Dit seizoen reed hij anoniem rond. Zijn beste uitslag is een 14e plek in Mercan'Tour Classic Alpes-Maritimes.
- Foto: X/Chris Froome