De marketing is bij Oakley goed op orde. Ze sponsoren 5 van de 18 WorldTour-teams: BMC Racing Team, Team Sky, Team Sunweb, Dimension Data en Movistar Team. En bijvoorbeeld een goede fixed gear-renner met veel Instagram-volgers kan ook een deal binnenslepen en mag dan aan het begin van het jaar 6 modellen uitkiezen van de website. Zo zorgen ze voor heel veel exposure en een goed imago.
Daarnaast worden de zonnebrillen uitgebreid getest. Zo worden de zonnebrillen op impactbestendigheid getest. Er wordt een zwaar object en een object op hogesnelheid tegen de glazen gelanceerd, hiermee wordt bijvoorbeeld een opspattend steentje tijdens het fietsen gesimuleerd. Door die tests zijn ijzersterke glazen ontstaan, die niet snel kapot zullen gaan bij een val en het oog zo goed mogelijk beschermen.
De glazen zijn 100% UV-beschermend en gepolariseerd om tijdens schemering of op klaarlichte dag de omgeving toch goed zichtbaar te houden. Hierdoor krijgen de ogen meer rust en kijk je relaxed in het rond. Tijdens het fietsen zie je eerder een scheur of gat in de weg wat het ook veiliger maakt.
De prijzen van de Oakley zonnebrillen variëren tussen de 120 en 260 euro. Zo is de Flight Jacket te verkrijgen vanaf 200 euro. De prijsverschillen ontstaan door het montuur en de glazen wat het ene model exclusiever maakt dan het andere.