De etappekoers voor vrouwen die in vorige seizoenen nog als de Healthy Ageing Tour door het leven ging, heet vanaf heden de EasyToys Bloeizone Fryslan Tour. De organisatie maakte in een persbericht bekend dat de erotische webshop de nieuwe naamgever is van de wedstrijd die vanaf vandaag drie dagen door Friesland trekt.
EasyToys is geen vreemde in de sportwereld. Het bedrijf uit Veendam is de hoofdsponsor van FC Emmen en sponsorde ook het olympisch kwalificatietoernooi curling in Leeuwarden. De seksspeeltjesgigant zal duidelijk zichtbaar zijn de komende dagen. De klassementsleider zal een roze trui gaan dragen, de huiskleur van het bedrijf. De winnaressen van de etappes zullen tevens geen bosje bloemen ontvangen, maar een giftbox met seksspeeltjes.
Geen rode oortjes
Natuurlijk worden er grapjes gemaakt over de sponsoring en kun je er 'giechelig' over doen, maar de intenties van EasyToys zijn van serieuze aard. Het Healthy Ageing Netwerk Noord Nederland is namelijk de drijvende kracht achter de wielerronde. Dit samenwerkingsverband wil met behulp van topsport een impuls te geven aan gezond leven in Noord-Nederland. Een gezond seksleven is daarvan een belangrijk onderdeel.
EasyToys wil via het hoofdsponsorschap met alle generaties in de noordelijke provincies het gesprek aangaan, en hen tips en tools geven om te komen tot een gezond seksleven.
"We zijn erg blij dat EasyToys zich heeft willen verbinden aan onze ambitie om bij te dragen aan meer gezonde jaren in de provincies Friesland, Groningen en Drenthe. Gezondheid draait om vele factoren, waaronder een plezierig seksleven. De manier waarop EasyToys dit onderwerp bespreekbaar maakt spreekt ons zeer aan. Ik kijk uit naar deze spannende samenwerking", zegt woordvoerder Daan Bultje van het Healthy Ageing Netwerk Noord Nederland.
De EasyToys Bloeizone Fryslan Tour start vandaag met een 13 kilometer lange tijdrit in Surhuisterveen. Tijdritkanonnen Ellen van Dijk en Marlen Reusser zijn de grootste kanshebbers op de eerste roze trui.