Het verloop van de openingstijdrit van de EasyToys Bloeizone Fryslan had met de vele incidenten meer weg van slapstick dan van een wielerkoers en ook over het prijzenpakket na afloop was het nodige te doen.
Ellen van Dijk won met haar zege in de tijdrit namelijk een giftbox van hoofdsponsor EasyToys, een grote webwinkel in erotische producten. Naast de grote gele badeend, grote flessen bier, varkentjes en je lichaamsgewicht in Camembert weer eens iets anders...
De wielervakbond voor vrouwen (CPA Women) reageerde in een tweet ontstemd (al ging die ook vooral over de onveilige situaties op het parkoers), maar Ellen van Dijk zelf kon het wel waarderen, zo liet ze weten in een tweet. Wellicht had zij in tegenstelling tot de vakbond de achtergronden bij het prijzenpakket wél gelezen.
Van Dijk zegt in de tweet met de nodige emoji erbij dat de prijzen in het vrouwenwielrennen er steeds beter op worden en dat mensen tips om de producten te gebruiken achter kunnen laten in de comments, met daarbij een foto van het pakket.
Prizes in women’s cycling are improving 😅. You can leave tips on how to use it in the comments😂 pic.twitter.com/Fh23MVG4vv
— Ellen van Dijk (@ellenvdijk) March 3, 2022
Op de hoogte blijven van al het wielernieuws, de achtergronden en de randzaken van het peloton? Volg ons op Facebook, Instagram of Twitter!
Daarnaast zijn we natuurlijk ook in geprinte versie te vinden in de kiosk, met veel uitgebreidere verhalen om heerlijk op de bank te lezen in de loze uurtjes van de koers.
- Cor Vos