We hebben al veel vaker aandacht besteed aan het Instagram-account van designer Stijn Dossche, dus neem neem daar absoluut ook even een kijkje, maar niet voor je deze post helemaal hebt bekeken natuurlijk.
Dossche ontwierp namelijk de shirtjes voor de echte ploegen van Intermarché-Circus-Wanty en Israel-Premier Tech, maar mag ook graag fantasie-ontwerpen maken.
Of tsja, in dit geval zou het maar zo een aanzetje tot meer kunnen zijn, want de wielerploeg van Richard Plugge ziet Jumbo afhaken als eerste naamsponsor en heeft dus op termijn een nieuwe hoofdsponsor nodig. Dossche ging met zeven voornamelijk Nederlandse bedrijven aan de slag en komt met shirtjes.
Keert er met ING een bank terug op het shirtje van de Nederlandse ploeg (onlangs zagen we Jonas Vingegaard ook al in een Rabobank-Visma-shirtje..), krijgen we na de Buckler-ploeg van vroeger een Heineken-ploeg of wordt Red Bull veel meer dan alleen de persoonlijke sponsor van Wout van Aert? Dit zijn de 7 ontwerpen van Dosssche:
1) ING-Visma
Rabobank nog een keer gaat 'm niet worden natuurlijk, maar 'we' hebben nog een grote bank: ING. De Nederlandse ploeg weer in het oranje. Mooi shirtje in ieder geval!
2) Aramco-Visma
Er gaan geruchten dat de Saudische oliegigant Aramco zijn intrede wil doen in de wielersport. Veel mensen zullen het waarschijnlijk niet zien zitten, maar het is dus wel een reële optie.
3) Microsoft-Visma
Het levert een truitje op dat overeenkomsten vertoont met de cultlapjestrui die vroeger in de Tour te winnen was. In dit shirtje kunnen Vingegaard sowieso Excelleren..
4) Philips-Visma
Philips is niet meer de shirtsponsor van PSV, dus hoog tijd dat dit Nederlandse bedrijf weer op het shirt staat van een andere Nederlandse ploeg.
5) 7-Evelen-Visma
Jumbo geeft als belangrijke reden voor het stoppen van de sportsponsoring dat ze niet wereldwijd actief zijn. De Amerikaanse suopermarktketen 7-Eleven is dat wel..
6) Red Bull-Visma
Red Bull is als persoonlijke sponsor van Wout van Aert en andere renners en rensters al actief in de wielersport, dus een team sponsoren is een volgende logische stap, toch?
7) Heineken-Visma
Na de Buckler-ploeg uit de jaren '90 kan Heineken mooi z'n rentree (Buckler was een merk van Heineken) maken als shirtsponsor de wielersport. Als Heineken gewoon niet mag vanwege regelgeving plak je er gewoon 0,0 achter.
Jumbo zit overigens nog tot en met komend seizoen aan de wieler- en schaatsploeg vast. De nieuwe topman liet al wel doorschemeren dat als er zich voor komend seizoen al een nieuwe grote sponsor meldt, er te praten valt met ze om per 2024 van het shirt te gaan.
- Beeld: Stycle.Design