De helm zou ervoor moeten zorgen dat de renners van de Nederlandse ploeg nog beter gaan presteren in races tegen de klok. Paul Martens van Team Visma | Lease a Bike: "Het was een lange weg. Aan de samenwerking met Giro zaten geen grenzen. We zijn heel blij om vandaag de Aerohead 2.0 te laten zien."
🇮🇹 #TirrenoAdriatico
Recon time. 👀
Excited to use our brand new innovative Giro helmets for the first time. 🚀 pic.twitter.com/B7uj77Iwq9
— Team Visma | Lease a Bike (@vismaleaseabike) March 4, 2024
Nieuwe manier van denken
"Aan het uiterlijk zie je al dat het totaal verschilt van andere helmen", gaat de ex-prof verder. "Het is een nieuwe manier van denken over aerohelmen. We denken dat we een grote verbetering hebben gevonden in ons hele tijdritsysteem. Hopelijk kunnen we dat vandaag al laten zien."
Dear UCI, I never thought I'd say this, but I WANT you to ban something.
And maybe hire a Director of Aesthetics to save our sport. pic.twitter.com/OftkqqJE0g
— Daniel Lloyd (@daniellloyd1) March 4, 2024
'Ik stop ermee'
De reacties in de wielerwereld zijn niet al te enthousiast. Bora-hansgrohe-sprinter Sam Welsford op X: 'Ik stop ermee.' De Australiër reageerde op een bericht van Daniel Lloyd, ex-prof en tegenwoordig presentator van GCN.
'Beste UCI, ik had nooit gedacht dit te zeggen, maar ik wil dat jullie iets verbieden! En neem misschien een directeur esthetiek aan om onze sport te redden.'
Jonas Vingegaard was de eerste renner die met dit nieuwe model mocht starten. De Deen reed een goede tijdrit, maar moest de eveneens vroeg gestarte renners Kévin Vauquelin en Søren Waerenskjold voorlaten.
- Photo: Ivan Benedetto//SCA/Cor Vos © 2024