📸 Nieuwe shirt van Red Bull-BORA-hansgrohe gelekt, budget stijgt naar 45 miljoen euro

De Duitse formatie wordt dankzij de centen van de bekende energiedrankproducent één van de rijkste ploegen ter wereld.

BORA-hansgrohe

Een tijdje geleden raakte bekend dat Red Bull vanaf komende zomer naamsponsor wordt van BORA-hansgrohe. In de Tour zullen Primoz Roglic & co voor het eerst in hun gloednieuwe outfit koersen. Dat nieuwe shirt werd nog niet officieel door de ploeg onthuld, maar is wel al gelekt.

Het shirt ondergaat een metamorfose en lijkt als twee druppels water op het pakje van Max Verstappen, die voor het formule 1-team van Red Bull rijdt. De groene en gele kleur is vervangen door donkerblauw. De naam en het logo van het befaamde energiedrankje is prominent op de borst en rug aanwezig. Op de mouwen zien we nog een opvallend nieuwkomer: modegigant Hugo Boss.

(Lees verder onder de beelden)

Met de komst van de Oostenrijkse energiedrankproducent zal ook het budget fors stijgen. Volgens Oostenrijkse media mag de ploeg van Ralph Denk volgend jaar 45 miljoen miljoen euro spenderen (tegenover 25 miljoen dit seizoen). Daarmee komen ze in de buurt van UAE Team Emirates, de rijkste wielerploeg ter wereld.

Die extra centen zullen ze onder meer gebruiken voor de oprichting van een beloftenploeg (ze hebben ook al een juniorenploeg). BORA-hansgrohe wil ook renners aantrekken die de ploeg tijdens de voorjaarsklassiekers meer zichtbaarheid kunnen geven.