De tijdrit naar San Luca eindigt met een beklimming van 2,1 kilometer aan bijna tien procent. Die helling met een normale fiets beklimmen zal makkelijker zijn, waardoor de organisatie een speciale zone zal bouwen waar de renners hun fiets kunnen wisselen. Normaalgesproken schrijven de reglementen voor dat dat alleen vanaf het dak van de auto mag, wat logischerwijs meer tijd zal kosten. De wisselzone komt op 150 meter van de voet van de slothelling, maar of dat veel tijd zal opleveren is maar de vraag.
Het was de laatste twee dagen onder de renners al het gesprek van de dag. Tom Dumoulin wilde niet kwijt of hij zou gaan wisselen, maar het was wel duidelijk dat hij er over twijfelde. Concurrent Simon Yates was er wel al definitief uit: hij zal niet wisselen tijdens de race tegen de klok.
To wissel or not to wissel? #inhetwiel pic.twitter.com/CXA4dvoBo0
— Thijs Zonneveld (@thijszonneveld) 10 mei 2019
Wisselen vóór de bocht lijkt me zinloos, eerlijk gezegd. Teveel snelheidsverlies. https://t.co/HeA3MZGXnq
— Thijs Zonneveld (@thijszonneveld) 10 mei 2019