Ridley voorziet het Belgische Lotto team al sinds 2005 van hun fietsen. Het is bij Ridley ook traditie om de proffietsen beschikbaar te maken voor het grote publiek vlak voor de Belgische klassiekers beginnen. Het bedrijf is op en top Belgisch, in 1997 is het opgericht door Jochim Aerts nadat hij 7 jaar lokaal fietsen bouwde.
De Ridley Noah Fast is er in schijf- en velgrem versie. De voorvork is bij dit model geïntegreerd in het frame samen met het stuur en kleinere onderdelen als de kabels, zadelpenklem en steekassen. In zijn totaliteit is het gewicht van het nieuwste model 250 gram lichter geworden dan zijn voorganger. De schijfrem versie is ongeveer 500 gram zwaarder dan de velgrem versie. En Ridley claimt ook dat de stijfheid in zijn geheel verbeterd is.
De Helium SLX is gefocust op gewicht. Zo licht mogelijk zonder stijfheid te verliezen. Een frameset is bij maat M onder de 750 gram volgens Ridley. Dit frame kent traditioneel gevormde buizen voor hoge efficiëntie en de 27,2 mm zadelpen zorgt voor extra demping. Een nieuwe kabelgeleiding maakt het frame iets lichter dan zijn voorganger.
De Fenix Sl is het derde en laatste model wat de renners van Lotto-Soudal, buiten de tijdritten omgerekend, kunnen gebruiken in koers. Deze fiets zit tussen de twee eerder genoemde fietsen in en wordt de “allrounder” genoemd. De diamant vorm van het frame zorgt ervoor dat een harde impact van bijvoorbeeld kasseien goed wordt opgevangen. De renners gebruiken deze fiets dan ook met name in de kasseiklassiekers.
Verder rijdt het Belgische World Tour team op wielen van Campagnolo, de Campagnolo Super Record groepset en Deda elementen zoals een stuurpen en stuur.