Sunweb trekt zich terug als hoofdsponsor en dat heeft alles te maken met de coronacrisis. De vakantie-aanbieder blijft wel betrokken bij de ploeg als partner, maar men wil zich richten op het personeel en de klanten. Daarom gaat de ploeg vanaf 1 januari verder als Team DSM. Ook op materiaalgebied verandert er het één en ander. Cervélo wordt ingeruild voor Scott.
DSM verbindt zich voor de komende vier jaar aan de ploeg als hoofdsponsor. Sunweb was dat sinds 2017. "De cirkel is rond", verklaarde Tim Van den Bergh, commercieel directeur van Sunweb tijdens de presentatie. "De coronacrisis heeft ons geraakt, waardoor we op een kruispunt kwamen te staan. We moeten ons nu richten op onze corebusiness om door deze deze crisis te komen."
Na de succesvolle seizoenen 2017 en 2018 (waarin Tom Dumoulin onder meer de Giro en het WK Tijdrijden won), verbond Sunweb zich voor onbepaalde tijd aan het team, maar aan die verbintenis is nu een einde gekomen.
DSM is een Nederlands, internationaal opererend bedrijf dat voortkomt uit de Nationale Staatsmijnen. Het bedrijf kent twee takken; 'Performance Materials' en 'Nutrition'. In die hoedanigheid gaat DSM de kleding en de voeding van het team produceren.
Het team krijgt er een nieuwe co-sponsor bij. Zoover, een website voor recensies op het gebied van vakantiebestemmingen, verbindt zich aan het team.
- Team DSM