Binnenkort Wout van Aert als flitsbezorger met boodschappen aan de deur? Gorrillas wordt co-sponsor Jumbo-Visma

Het shirtje van Jumbo-Visma staat inmiddels toch wel bijna vol, zou je denken...

wout van aert
  • Afbeelding van Team Jumbo-Visma Team Jumbo-Visma

De Italiaanse ploeg van manager Gianni Savio (Androni en een hele hoop andere sponsors) heeft een naam hoog te houden als het aankomt op de vele (co-)sponsoren die op het shirt prijken, maar Jumbo-Visma doet met onder andere Hema, Vifit en Skoda ook goed mee.

En daar komt vanaf 1 juli in de Tour de France nog een nieuwe naam bij. Vanaf dan zal het logo van flitsbezorger Gorillas namelijk op het geelzwarte shirtje staan - al zal Jumbo-Visma in de Tour waarschijnlijk weer in een aangepast shirt rijden omdat het geel van de ploeg te veel lijkt op de gele trui.

Jumbo-Visma mag Wout van Aert graag presenteren als de man die alles kan, dus kijk niet gek op als hij een keer voor de deur staat als je de Gorillas-app gebruikt om binnen tien minuten je boodschappen in huis te hebben. De ploeg zou ook nog de gestopte André 'De Gorilla' Greipel een contract kunnen aanbieden om boodschappen langs te brengen.

Alle gekeheid op een stokje; teambaas Richard Plugge zegt daar uiteraard niks over, maar is in het persbericht wel in z'n nopjes met de deal. Hij ziet de link tussen zijn ploeg en Gorillas ook.

"Met Gorillas heeft de wielerploeg een vanzelfsprekende link. Ook bij ons draait alles om tijdwinst op de fiets. En net als Gorillas zijn wij innovatief en ambitieus. Gorillas bezorgt in steden binnen enkele minuten je boodschappen, tijdwinst voor de consument. Daarnaast is fietsen groen, gezond en de oplossing voor de vastzittende binnensteden; een boodschap die het wielrennen in zich draagt en Gorillas tot uiting brengt."

"We zullen vanaf de start van de Tour de France deze zomer met trots met Gorillas’ logo op ons tenue rijden. Op deze wijze kunnen wij bijdragen aan de wereldwijde bekendheid voor de online boodschappendienst. Het is een prachtige combinatie."

Vorig jaar ging hoofdsponsor Jumbo een strategisch partnerschap aan met Gorillas en die wordt verder uitgediept. De deal met de wielerploeg is daar ook een uitwerking van.