SD Worx wordt nieuwe sponsor van Boels Dolmans

SD Worx wordt vanaf volgend de nieuwe sponsor van Boels-Dolmans. Daarmee is het bestaan van de ploeg verzekerd tot en met 2024. Zo werd zojuist bekendgemaakt op de ploegenpresentatie van de ploeg.

Boels-Dolmans

SD-Worx is een bedrijf dat internationaal opereert en HR-diensten levert. Het bedrijf is gevestigd in België en heeft kantoren in onder meer Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Het bedrijf bestaat sinds 1945 en heeft zo'n 4.100 werknemers in dienst.

De toekomst van Boels-Dolmans, één van de succesvolste ploegen in het vrouwenpeloton, was onzeker nadat Boels en Dolmans aangaven na dit seizoen te stoppen met de sponsoring. Overigens treedt SD Worx dit seizoen al toe als sponsor van de ploeg, om vervolgens vanaf volgend seizoen titelsponsor te worden.

Bij Boels-Dolmans staan onder meer Europees Kampioene Amy Pieters en voormalig wereldkampioenen Anna van der Breggen en Chantal Blaak onder contract.

Sportief directeur Danny Stam geeft aan dat de ambitie van het team de komende jaren onveranderd blijft, namelijk de nummer één van de wereld blijven. “Ik ben blij dat onze huidige sponsors Boels Rental en Dolmans Landscaping Group de klasse hadden om al vroegtijdig aan te geven dat ze de sponsoring zouden stopzetten. Dat heeft ons de gelegenheid gegeven om deze nieuwe sponsor te vinden. Het enthousiasme van SD Worx is ongekend groot en werkt enorm motiverend op iedereen binnen het team. Het is een groot voordeel dat we nu al weten dat onze toekomst tot en met 2024 gegarandeerd is. Wij kunnen nu gaan bouwen aan de ploeg van de toekomst en weer de nodige stappen zetten.”  

Teammanager Erwin Janssen doet ook een duit in het zakje. “Wij vinden het belangrijk om een onafhankelijk vrouwenteam op het hoogste niveau te behouden. Als een van de weinige topteams zijn wij niet verbonden aan een mannen WorldTour-formatie, waardoor onze aandacht volledig ligt bij het vrouwenteam. Wij denken met deze focus een voorsprong te hebben op andere ploegen. De investering van een succesvol bedrijf als SD Worx bewijst ook dat het vrouwenwielrennen de afgelopen jaren enorm aan populariteit heeft gewonnen.”