Dat meldt VeloNews. Naast het feit dat er weinig vrije plekken zijn, zouden er ook twijfels bestaan over Dennis zijn geloofwaardigheid.
Nog even terug naar afgelopen zomer. Rohan Dennis stapte daags voor de tijdrit in de Tour de France (waar hij als wereldkampioen tijdrijden logischerwijs bij het kransje favorieten behoorde) af na een stevige woordenwisseling met zijn team. Al snel kwamen er de berichten dat hij ontevreden was over de tijdritfiets en het snelpak dat hij moest dragen. Sindsdien reed de Australiër geen enkele wedstrijd meer voor zijn team. Het WK tijdrijden won hij op een geheel zwarte BMC tijdritfiets en ook in de wegwedstrijd reed hij op een fiets van BMC.
Vlak na de wegwedstrijd kwam Bahrain-Merida met het bericht dat Dennis al sinds 13 september niet meer op de loonlijst stond. Ze wachtten daar bewust mee, zodat de renner zich optimaal kon focussen op het WK.
De bron van VeloNews meldt dat Dennis zijn contract van €1,5 miljoen wilde redden en dat renner en team met elkaar om tafel gingen na het incident in de Tour. Echter, Dennis keerde Bahrain-Merida de rug toe en zocht met zijn zaakwaarnemer in de maanden augustus en september naar een nieuwe ploeg. Dat lukte niet, waarop Dennis weer aanklopte bij Bahrain-Merida. Daar kreeg hij echter nul op zijn rekest. De stellingname van het team zou zijn oorsprong vinden in het feit dat Dennis het WK reed op een BMC fiets, zonder Bahrain-Merida te noemen. De bron van VeloNews zegt dat Dennis op elke fiets had kunnen winnen, ook op een Merida. Mocht hij op een Merida gestart zijn, in plaats van de BMC, dan zou de deur nog open hebben gestaan. Nu werd op 29 september bekendgemaakt dat de wegen van renner en ploeg scheidden.
Dennis wordt momenteel gelinkt aan Team INEOS, maar dat blijft tot dusver bij geruchten.