Sinds dit seizoen mogen teams namelijk maar zeven renners opstellen, terwijl dat er de voorgaande jaren nog acht waren. Op tactisch vlak heeft dat het nodige teweeggebracht, aldus Langeveld tegen de NOS. “Hoe minder renners, hoe moeilijker de koers te controleren is. In het peloton merk je dat de ploegen meer moeten nadenken over hoe ze hun manschappen neerzetten. Het komt daarnaast natuurlijk ook de veiligheid ten goede. Zeker als je met zeven man per se bij elkaar wilt blijven rijden.”
Wat betreft de koerskapitein van EF Education First-Drapac gaan de regels nog verder. “Van mij mag het naar zes man. Dat doen ze in de Tour of Britain al een paar jaar. Dan krijg je geweldige koerssituaties. Sprintersploegen moeten controleren, maar ook hun sprinttrein intact houden. Met zes man is dat nog veel moeilijker. Dat is voor de kijker en aanvallende renners interessant.” In grote rondes zullen er vanaf dit seizoen acht renners per team welkom zijn, ook dat is er eentje minder dat voorgaande seizoenen.