Etixx-Quick Step verandert vanaf volgend jaar in Quick-Step Floors. Dat maakte de Belgische ploeg vandaag bekend in een persbericht.
Etixx blijft wel verbonden aan de ploeg als leverancier van sportvoeding. Ook verandert het budget van de ploeg niet. Quick-Step was vijf jaar lang co-sponsor van de ploeg en zal nu de hoofdsponsoring weer op zich nemen. Tussen 2003 en 2011 was het ook al de hoofdsponsor van de ploeg van Patrick Lefevere.
Etixx-Quick Step is al sinds jaar en dag een van de grootste ploegen uit het peloton. Bijna ieder jaar staan ze bovenaan de zegelijst. Dit jaar behaalde de Belgische ploeg 56 overwinningen. Daarvan waren er drie ritzeges in de Giro, een ritzege in de Tour en drie ritzeges in de Vuelta. Onlangs werd de ploeg ook wereldkampioen ploegentijdrit.
Prestaties
Manager Lefevere is blij met de nieuwe overeenkomst. "We zijn blij dat Quick-Step deze mogelijkheid aangrijpt. We hebben samen veel mooie prestaties geleverd in de wielersport. We hopen dat in de toekomst natuurlijk ook te blijven doen. Ik wil Etixx bedanken voor hun steun de laatste jaren. Ik wil ook benadrukken dat Etixx ons zal blijven steunen met hun voedingsproducten."
"Het merk Quick-Step en de wielerploeg delen verschillende kernwaarden", aldus Paul de Cock, president van UNILIN. Quick-Step is een merknaam van UNILIN. "Deze waarden zijn: het willen zien van resultaten en het blijvend innoveren. Deze waarden zijn ontzettend belangrijk voor beide organisaties. Daarnaast zijn we een Vlaams bedrijf, dus koersen zit in ons DNA."
Foto: Cor Vos