Na de vreselijke crash van Fabio Jakobsen in de Ronde van Polen vorig jaar, de Nederlander werd de hekken in gekatapulteerd door Dylan Groenewegen, was er veel te doen over de veiligheid. Los van wat er tussen Groenewegen en Jakobsen gebeurde, speelde de dranghekken in Polen een grote rol.
Die hekken deugden in Polen van geen kant, zoveel was wel duidelijk. Jakobsen werd als het ware getorpedeerd in plaats van opgevangen. Dat dat anders moet, vinden ze in Polen nu ook en daarom gaat men samenwerken met Boplan.
In de Ronde van Polen wordt vanaf dit jaar gebruik gemaakt van de afzettingen van Boplan. Dat houdt dus in dat er een veiligere finishstraat komt en dat er onderweg ook betere signalering komt te staan. Het is de eerste WorldTour etappekoers die gebruik maakt van deze afzettingen, nadat enkele Vlaamse voorjaarsklassiekers er al gebruik van maakten.
"De veiligheid van de wedstrijd en de renners is één van de belangrijkste punten in onze voorbereiding op de wedstrijd. Daarom gaan we samenwerken met Boplan", klinkt het vanuit de organisatie.
- Cor Vos