doDisplay('div-gpt-ad-WielerNL_below_menu_allpages');

Bont en blauwe Evenepoel praat voor het eerst na mislukte Giro: 'Reden bijna 100 vlak voor val'

Evenepoel over alles wat kapot is aan z'n lijf (en dat is nogal wat..), over de val zelf (volgens hem kon-ie 'm niet voorkomen) en hij toont ook wat zelfreflectie.
doDisplay('div-gpt-ad-WielerNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-60cc5e84adfdb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cc5e84adfdb img{#fig-60cc5e84adfdb img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60cc5e84adfdb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cc5e84adfdb img{#fig-60cc5e84adfdb img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60cc5e84adfdb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cc5e84adfdb img{#fig-60cc5e84adfdb img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60cc5e84adfdb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cc5e84adfdb img{#fig-60cc5e84adfdb img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}remco evenepoel
doDisplay('div-gpt-ad-WielerNL_in-content_top_article');

Alhoewel hij een prima eerste week reed, liep de Giro toch op een teleurstelling uit voor Remco Evenepoel. In de gravelrit kon hij al niet volgen en daarna ging het van kwaad tot erger voor de jonge Belg, met de valpartij waardoor hij uiteindelijk moest opgeven als letterlijk klapstuk.

Evenepoel reed de etappe nog wel uit, maar eenmaal over de meet bleek de schade toch behoorlijk groot te zijn, vertelt hij tegen de Vlaamse tv-zender VTM. "Mijn knie ligt serieus open. Dat had ik niet verwacht en is vrij gek want dat was eerder een brandwond. Mijn elleboog is ook dik, daarvan dachten ze eerst dat die gebroken was. Dan heb ik ook nog een snee aan de rechterkant van mijn lijf door die vangrail en m'n bil is helemaal blauw."

Na de val weerklonk bij veel wielervolgers dat hij die had kunnen voorkomen en het aan gebrekkige stuurmanskunsten lag. De Belg reageert erop. "In de minuut voor die val reden we constant 90. In de tien seconden ervoor net geen 100. Het is dus gemakkelijk om te zeggen dat het een stuurfout was. Er waren daarvoor ook al heel technische passages dus als ik niet zou kunnen sturen, dan had ik er al lang afgelegen."

Maar Evenepoel toont ook zelfreflectie en beseft ook dat het wel dat het niet z'n sterkste punt is. "Het is wel iets om aan te werken want als je de top wil bereiken, dan moet je in alles heel goed zijn. En dit is, samen met mijn explosiviteit, een van mijn mindere punten."

doDisplay('div-gpt-ad-WielerNL_in-content_bottom_article');
  • @media (max-width: 1000px){@media (min-width: 100vw){#fig-60cc5e84aee23 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cc5e84aee23 img{#fig-60cc5e84aee23 img.lazyloading{width: 26px;height: 26px;}}
    Remco Evenepoel

Laatste nieuws