Alessandro Lazzaroni, algemeen manager van Burger King Italië, verklaart het sponsorschap. "Wielrennen is een echte sport die een groot aantal Italianen fascineert. Een sport die een geest vereist van opofferingen en teamwork om ambitieuze doelen te bereiken. Dat zijn de waardes die wij als Burger King delen. We willen doelen bereiken die twee jaar terug ondenkbaar waren, zoals het openen van 230 restaurants in Italië."
EOLO Kometa-manager Fran Contador is eveneens in zijn nopjes. "Ik ben heel blij dat we een merk als Burger King hebben kunnen toevoegen aan ons project. Samen met EOLO, Kometa en Aurum geeft Burger King ons de rust om meer en meer te kunnen groeien. Ik kan niet wachten tot volgend jaar, want ik ben op dit moment even opgeladen en gemotiveerd als het hele team."
De kans is groot dat Burger King de nodige zichtbaarheid zal krijgen in 2022. De Giro d'Italia-wildcards zijn weliswaar nog niet uitgedeeld, maar het lijkt een zekerheid dat de ploeg van Basso en Contador startrecht krijgt. Ten eerste vanwege de grote namen in het management, ten tweede doordat de ploeg dit jaar met Lorenzo Fortunato een etappe wist te winnen en ten derde door de Hongaarse sponsor Kometa.
De Giro d'Italia start volgend seizoen in Hongarije en met onder anderen Marton Dina en Erik Fetter heeft de ploeg twee Hongaarse talenten in de gelederen. Overigens zit Kometa net als Burger King in de vleesbranche. Kometa is namelijk een vleesverwerker. De ambities bij de ploeg zijn torenhoog, want eerder dit jaar vertelde manager Fran Contador tegen Wieler Revue dat ze op een bepaald moment de Tour de France willen winnen.
- Cor Vos