Domeinnaam soudalvisma.com geregistreerd, Soudal wil sowieso naamsponsor blijven

Er is nog steeds geen witte rook in de fusiesoap, maar uiteraard is er wel weer nieuws te melden uit het Jumbo... ehh Soudal-Visma-kamp..

Voorlopig lijken we het nog even te moeten doen met geruchten in plaats van harde feiten voor wat betreft de mogelijke fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step. Hoewel, er is in ieder geval één echt feit te melden in de fusiesoap.

En dat betreft de domeinnaam soudalvisma.com. Die is namelijk officieel geregistreerd. We we weten niet door wie, maar het Twitter-account CyclingBottle vond uit dat wanneer je de url invoert, je op een website van het Belgische hostingbedrijf Combell terechtkomt die meldt dat de domeinnaam is geregistreerd.

CyclingBottle meldt ook dat, hoewel de Amerikaanse reus Amazon 15 miljoen wil investeren, Soudal sowieso naamponsor wil bijven in het wielrennen.

Marko Heijl, de Sponsorship en Corporate Communications Manager van de Belgische producent van onder andere lijmen en stopverf, legt het aan de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws uit.

"Naamsponsoring is onze kracht, dat zorgt voor ‘return on investment”, aldus Heijl. “Onze marketingstrategie is daarop gericht en tot nader order is er geen enkele reden om van die strategie af te wijken. Wij hebben ons destijds contractueel verbonden als enthousiaste naamsponsor en het is onze ambitie om dat ook te blijven."

Maar sportmarketingdeskundie Chris Woerts zei eerder dat Amazon ook naamsponsor zou worden en ook Visma heeft die intentie. Patrick Lefevere zei in zijn zaterdagse column in Het Nieuwsblad dat maandag, gisteren dus, er meer duidelijk zou worden. Dat gebeurde niet. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Nieuws
  • Beeld: Instagram Stycle Design