Roompot blijft tot eind 2020 in het wielerpeloton

Goed nieuws voor het Nederlandse wielrennen. Roompot Vakanties zal ook de komende twee jaar fungeren als hoofdsponsor van de pro-continentale wielerploeg Roompot-Nederlandse Loterij.

Jan Willem van Schip Roompot Nederlandse Loterij

De afgelopen vier jaar trad Roompot Vakanties al op als hoofdsponsor. En daar komen in ieder geval nog twee jaar bij. Beide partijen hebben namelijk onlangs de huidige overeenkomst verlengd tot eind 2020, met een optie voor nog eens twee jaar.

De Nederlandse wielerformatie, geleid door ploegleiders Michael Boogerd, Jean-Paul van Poppel en Erik Breukink, geeft aan verheugd te zijn met de verlenging van het sponsorcontract en beschrijft Roompot Vakanties, grootste aanbieder van vakantieparken in Nederland,  als een 'zeer betrokken sponsor'.

Volgende stap

Michael Zijlaard, in 2014 nog een van de initiatiefnemers en van de start de teammanager van de ploeg, geeft aan: "Wij zijn natuurlijk bijzonder verheugd met het vertrouwen dat Roompot Vakanties heeft gegeven in de toekomst van onze wielerploeg. We kunnen als organisatie nu de volgende stap zetten in onze groeiplannen en ambities."

Jurgen van Cutsem, CEO van Roompot Vakanties, laat weten blij te zijn de samenwerking met de wielerploeg voort te zetten, "Met deze verlenging willen wij het signaal afgeven dat wij erg blij zijn met deze samenwerking, die wij dan ook graag in ieder geval nog de komende 2,5 jaar voortzetten. "We zijn een ambitieus bedrijf en zijn blij met deze verlenging van samenwerking de ambities van de ploeg verder uit te kunnen rollen."

Amstel Gold Race

Vandaag start de formatie in de Amstel Gold Race in een aangepast tenue. Op het shirt prijkt namelijk het logo van de Koos Konijn Foundation. De ploeg wil op deze manier aandacht vragen voor gezinnen die het moeilijk hebben en met behulp van de goede doelenorganisatie kunnen genieten van een gratis vakantie.