Dit zijn de 8 ploegen die te zien gaan zijn de Netflix-serie die over de Tour de France gemaakt gaat worden

De renners van deze ploegen krijg je te zien in de Netflix-docuserie die ophanden is!

netflix

In een interview in onze seizoengids sorteerde Sander Kruis, commercieel manager bij Jumbo-Visma er al op voor: een Netflix-docuserie á la Drive To Survive (dat over de Formule 1 gaat) over het wel en wee in het profwielrencircus.

En die serie lijkt er dan nu ook echt te komen. Bij de komende Tour de France heeft de streamingdienst volgens Velonews toegang achter de schermen bij acht teams: Jumbo-Visma, Alpecin-Fenix, INEOS Grenadiers, Quickstep-Alpha Vinyl, Movistar, EF Eduaction-EasyPost, Groupama-FDJ en AG2R Citroën.

De goede verstaander ziet al dat daar een belangrijke ploeg mist: het Team Emirates UAE van tweevoudig Tourwinnaar van Tadej Pogacar, maar vanuit Nederlands oogpunt is is het met Jumbo-Visma, het Alpecin-Fenix van Mathieu van der Poel en Fabio Jakobsens QuickStep smullen - we hopen ook dat Patrick Lefevere een prominente rol in de docu krijgt...

De productiekosten voor de serie zouden acht miljoen euro bedragen en door Netflix gedragen worden. Het bedrijf krijgt toegang tot ploegleidersauto's, teambussen, hotels en de communicatie tussen renners en de staf. De serie gaat met name over de Tour de France, maar ook de aanloop zal meegenomen worden; het filmen gaat twaalf weken duren.

Uiteindelijk resulteert dat in een docuserie van acht afleveringen die elk zo'n 35 minuten gaan duren en in mei 2023 op de streamingdienst beschikbaar zijn.