De drievoudige ex-wereld kampioen van Bora Hansgrohe is het boegbeeld van 100% voor de wielren brillen. Het Amerikaanse bedrijf is groot geworden in de motorcross waar ze begin jaren 80 grote namen sponsorde. Sinds 2016 wordt Peter Sagan gesponsord door het merk en de immens populaire Slowaak heeft het merk veel exposure gegeven.
In 2016 is Mathieu van der Poel ook de samenwerking met 100% aangegaan en met die twee extraverte personages is het Amerikaanse bedrijf in geen tijd bekend geworden in de wielersport.
De Glendale is het recentste model van 100%. De zonnebril is er groot voor een zo groot mogelijk zicht veld. De bril is impact bestendig om de ogen te beschermen tegen opspattende stenen en de glazen zijn UV beschermend. De lens ventilatie voorkomt condens en de bril heeft een sterke grip tegen zweet. Al bij al zijn dat de kwaliteiten die horen bij een hoogwaardige bril, dit komt met een prijskaartje van ongeveer 180 euro. Het is nog even afwachten voordat de bril gedragen wordt in koers door Peter Sagan of Mathieu van der Poel. Het is een kwestie van tijd voor de eerste overwinningsfoto met Glendale langs komt. Bij Peter Sagan staat de bril in ieder geval hartstikke stoer, maar wat staat deze rockster eigenlijk niet!