Goed nieuws voor het wielerteam LottoNL-Jumbo; sponsors Jumbo en Brand Loyalty blijven aan de schaats/wieler-combi verbonden tot en met 2018. Geldschieter Lotto neemt pas april een besluit over eventuele verlenging van het huidige contract.
Volgens De Telegraaf blijven Jumbo en Brand Loyalty tot en met 2018 sponsor van het schaats- en wielerteam. Of de Nederlandse Lotto ook tot die tijd door blijft gaan als geldschieter, is nog niet bekend.
"Als het gaat om verlenging van het sponsorship, staat Lotto er heel positief in", zegt oprichter Robert van der Wallen van Brand Loyalty. "Maar mocht men toch anders besluiten, dan heb ik commitment van enkele andere partijen om in te stappen. Waar het geld dan vandaan komt en hoe de verdeling eruit komt te zien, is op zich niet zo interessant, maar dat bedrag is gegarandeerd."
Die belofte betekent dat LottoNL-Jumbo de komende drie jaar verzekerd is van een budget van ongeveer tien miljoen euro per jaar.
Lotto
Lotto heeft zich nog niet gecommitteerd tot en met 2018. "Wij hebben met de ploeg afgesproken dat we voor 1 april 2016 onze beslissing laten weten over onze eventuele verlenging van de sponsorovereenkomst", laat de loterij weten aan de grootste krant van Nederland.
"We zijn zeker niet ontevreden, integendeel. Maar zitten midden in de voorbereiding van de beoogde fusie met de Nederlandse Staatsloterij en willen daarom alle tijd nemen voor een gedegen beslissing. Wij zullen vanzelfsprekend de ploeg zo snel mogelijk op de hoogte brengen van onze beslissing."