BrandLoyalty en De Lotto hebben vandaag een intentieverklaring ondertekend. Beide bedrijven spreken hiermee uit hoofdsponsor en subsponsor te willen worden van zowel de schaats- al de wielerploeg. Hierdoor is het voorbestaan van de wielerploeg en de samenwerking met de schaatsploeg weer een stuk dichterbij.
Ploegbaas Richard Plugge van Belkin is verheugd over de samenwerking. ,,We gaan met deze samenwerking de huidige visie van ons team verder uitbouwen. De afgelopen periode tijdens de Tour de France hebben wij als team schouder aan schouder opgetrokken en opnieuw de wielersport teruggebracht waar het hoort: in de harten van de fans! Met dit unieke concept komen de grootste Nederlandse duursporten samen. Ons team kijkt uit naar de start van dit unieke project. Ook schaatscoach Jac Orie is blij met de samenwerking. ,,Na een periode van intensieve gesprekken hebben we gezamenlijk een basis gevonden voor een uniek en zeer interessant concept in de Nederlandse sport. De komende tijd zullen we gebruiken om in alle rust de details nader uit te werken."
Lotto en BrandLoyalty doen op dit moment geen mededelingen over de naam van de nieuwe ploeg, de kleuren, welke renners en schaatsers er in de ploeg komen en de hoogte van het beschikbare budget.