Jumbo-Visma reeg de afgelopen jaren de commerciële partners aaneen. Bijna elk Nederlands bedrijf is wel op een of andere manier betrokken bij de succesvolle wielerploeg. Het shirtje staat dan ook vol sponsoren. Onder andere HEMA, Leasebike, fietsenleveranier Cervélo en natuurlijk titelsponsoren Jumbo en Visma staan op het shirt.
Met Betcity presenteerde de ploeg aan het begin van het seizoen een nieuwe (enigszins controversiële) subsponsor. De online gokgigant prijkt op de zijkant van het shirt. Maar er blijkt meer te zijn, zo ontdekte de Twitteraar (en oud-wielrenner) Tore André Aase Vabø.
Hij zag namelijk na de eerste etappezege van Primoz Roglic in de Tirreno iets onder de oksels staan bij het juichen op het podium. En inderdaad, ook daar prijkt het logo van Betcity. Maar alleen op de zogenaamde podiumtrui, zo bevestigt Willem Bok, een van de persmensen bij Jumbo-Visma.
Yes, only for the podium!
— Willem Bok (@willem_bok) March 9, 2023
Op deze foto van onze huisfotograaf kun je het nog wat beter zien. Waarschijnlijk gaan we het logo nog wel vaker zien dit seizoen...
Vandaag alweer misschien? In de Tirreno staat er een lastige etappe op het programma die alleen maar op en af gaat. In Parijs-Nice mag Vingegaard weer aan de bak tegen Pogacar, want de finish is bergop. De vrouwen rijden de Ronde van Drenthe, een WorldTour-koers.
- Photo: Ivan Benedetto//SCA/Cor Vos © 2023