Thijs Zonneveld gaat strijd aan tegen files en overgewicht met nieuwe challenge 'BEAT the Traffic'

Thijs Zonneveld lanceert met BEAT en Arval een nieuwe campagne om het fileprobleem en overgewicht in Nederland aan te pakken. 

Thijs Zonneveld BEAT the Traffic

De journalist en wielrenner is aanjager van de challenge BEAT the Traffic. Deze campage is opgezet door BEAT Cycling Club en Arval BNP Group met het idee om in actie te komen tegen de vele files en het grote aantal mensen met overgewicht in Nederland.

"Grofweg de helft van de autoritjes is minder dan 5 (!) kilometer", schrijft Zonneveld op X. "En dan vinden we het gek dat we zoveel in de file staan en dat de helft van de volwassenen overgewicht heeft. Dat moet en dat kan anders."

Naar de maan

Met BEAT the Traffic worden mensen aangemoedigd om wat vaker de fiets te pakken en de auto te laten staan. "Deze challenge begint met één simpele stap: pak de fiets en help mee om samen (384.400 km) naar de maan te fietsen", valt te lezen op de website van Arval.

"Met deze challenge kunnen we samen bijdragen aan het verminderen van files, het aanmoedigen van een gezonde leefstijl en bijdragen aan een gezondere leefomgeving", beschijft het bericht. Via een speciale app kun je met iedere fietstocht bijdragen aan de challenge.

Nederland in beweging

Dat Thijs Zonneveld zich inzet voor fietsend Nederland is niet nieuw. De columnist laat zich op X meermaals uit over gezondheidsbeleid vanuit de regering en het belang van een vitale maatschappij.

Daarnaast zet de renner van BEAT Cycling Club zich ook geregeld actief in om Nederland (en jongeren in het bijzonder) meer in beweging te krijgen. Zo startte hij eerder dit jaar het initiatief Sporthelden op School.

Zelf in het zadel
  • Twitter / BEAT Cycling Club