KNWU en vrouwenteam moeten op zoek naar nieuwe sponsor

KNWU en vrouwenteam moeten op zoek naar nieuwe sponsor

Vanaf 2017 verlegt Rabobank haar accenten in sportsponsoring. De focus komt meer te liggen op lokale sponsoring. Dat wil zeggen dat de contracten met de KNWU, Rabobank Development Team en RaboLiv niet worden verlengd. In 2016 kunnen de bond en de wielerteams nog wel rekenen op de steun van de bank.

Rabobank kiest ervoor om het vroeg aan te kondigen, met als doel dat de bonden en ploegen nieuwe sponsors kunnen vinden. De Rabobank was sinds 1996 actief in het wielrennen. In 2012 zette het al een stapje terug als sponsor door de stekker uit de nationale teams op de weg te trekken. Huib Kloosterhuis, directeur van de KNWU, betreurt het besluit, maar is Rabobank ook dankbaar. “Rabobank is al 20 jaar trouwe partner van de wielersport. Mede door de Rabobank staat het wielrennen er in het geheel goed voor. Desalniettemin betreuren we dat aan dit partnership een einde komt.”

Ook het vrouwenteam van Rabobank moet dus op zoek naar een nieuwe sponsor. De bank denkt dat dat geen moeite kost met de toppers die het team herbergt (o.a. Marianne Vos, Anna van der Breggen en Pauline Ferrand-Prévot). Vos is de Rabobank vooral dankbaar, laat ze weten. “We hebben afgelopen jaren alles op alles gezet om met onze ploeg succesvol te zijn en het vrouwenwielrennen op de kaart te zetten. Ook in 2016 zullen we ons weer voor de volle 100% inzetten met als sportief hoogtepunt de Spelen in Rio. Ik wil de Rabo bedanken voor alle kansen die ze de ploeg, jonge rensters en mij geven.”